KİTAP GÜNCESİ,ÖZET DEFTERİ



Geçen yıl oğlum için kitap güncesi almıştım. Sonra dedim ki Selim daha okuma yazma bilmiyor. Okuma yazma öğrenene kadar daha neler neler çıkar. En iyisi ben kullanayım. 6.sınıfta bir Türkçe öğretmenimiz vardı. Haftada bir okul kitaplığından kitap dağıtır ve kitapları okuyup özetini yazmamızı isterdi. Her cuma özet kontrolü yapardı. Okuduğum kitapların yazarını, kahramanlarını, kaç günde okuduğumu, yayınevini, kitabın konusunu vb... yazardım özet defterine. Ortaokul bitene kadar yazdım okuduğum kitapları. Sonra dersler ağırlaşınca bıraktım yazmayı. Geçen yıl instagramda  kitap güncesini görünce tekrar başladım yazmaya.Yazmak iyi geliyor. Yazarak daha  planlı okuyorum çünkü. 


Çocuklarınıza düzenli okuma alışkanlığı kazandırmada çok yardımcı oluyor özet çıkarmak. Kitabı bitirdikten sonra kapağını kapatıp rafa kaldırmak yerine okuduktan sonra yazar, yayınevi, en beğendiğim söz ya da sonunu şöyle değiştirirdim gibi seçenekler sayesinde bir analiz sürecine yönlendiyor sizi bu kitap güncesi. Bu analiz sayesinde okuyucunun kitaplara yaklaşımına zenginlik katıyor. Başka bir bakış açısıyla okuyorsunuz kitapları. Evde boş bir defteri de kitap güncesi yapabilirsiniz. İçine resimler çizmesi için boş sayfalar bırakırsınız. Önemli olan çocuğun kendi cümlelerini kurup bunu yazıya dökmesi. Çünkü okumayı kalıcı hale getirmek için yazmaya ihtiyacımız var. Okumak edilgen, yazmak aktif bir davranıştır.
Teşekkürler sevgili @editmars #yalvackitapevi

Yorumlar