PROLAKTİN YÜKSEKLİĞİ VE SÜTTEN KESME DÖNEMİ


İlk çocuğumu emzirmeyi kesme döneminde tanıştım "prolaktin" hormonu ile. 
Süt üretmeye yarayan bu hormon memeden kesme döneminde bende büyük sıkıntılara neden oldu.  Özellikle hamile kalma süreci ve sonrasında, adet durumlarında aktif olarak rolü olan prolaktin hormonunu hipofiz bezi sayesinde düzenli olarak üretilir ve salgılanır. Prolaktinin en aktif olduğu zaman hamile kalma sürecindedir. Bunun amacı anneyi doğumdan sonraki döneme hazırlamaktır.
İlk çocuğumu 2 yıl emzirdim. Ikinci yılın sonuna doğru sadece geceleri emzirerek kademeli olarak sütten kesmeye çalıştım. Oğlum bu süreçte sıkıntı çıkarmadı. Fakat çok fazla sütüm olduğu için bu süreçte çok sıkıntı çektim. Fazla süt üretiminden dolayı göğsümde bezeler oluştu. Emzirme sıklığını düşürdüğüm için oluşan bezeler şiddetli ağrıya neden oldu. Ağrının sonrasında sıtma tutuyordu. Ateşim çıktı, ani terlemeler oldu. Bazı anlar da birken sütün dışarı çıkmaması nedeniyle kollarımdan parmaklarıma kadar uyuşmalar oldu.
Bu durum ciddi bir sorun haline dönüşünce dr a göründüm. Bana hormon ilacı verdi. Bu ilacın birçok yan etkisi vardı ve maalesef bütün yan etkiler bende görülmeye başlayınca dr ilacı kesti. Neydi bu yan etkiler? Şiddetli baş dönmesi, tansiyon, mide bulantısı, iştahsızlık, şiddetli baş ağrısı, kalp ritminde düzensizlik...
Ortalama iki hafta kullandığım bu ilaç sütle ilgili sıkıntılarımı ortadan kaldırdı. Fakat göğsümde az da olsa hala süt vardı. Ama bu süt bir rahatsızlık doğurmadı. Yine de vücudumda genel bir şişkinlik bir ödem hali vardı. Resmen su topluyordu her yerim.
Oğlum üç yaşındayken bu konuya çare arayarak kadın doktoruna gittim. Bir sorun göremedi doktor. Beni başka bir bölüme yönlerdi. Kan testleri yapıldı ve prolaktin hormonu seviyemin aşırı bir seviyede olduğu görüldü. Ve yine hormon hapına başladım. Miktarı azaltıp aradaki süreyi arttırdı doktor önceki tan etkilerden dolayı. Bunun yanında bir de ilaçlı MR ve kafa için röntgen istedi. MR sonuçlarında görme organına baskı yapan 7mm'lik bir ödem çıktı beynimde. 1cm'den küçük ödemler için herhangi bir müdahale gerekmediğini ve kullandığım ilaçla ödemin küçülebileceğini söyledi doktorum.
İki ay kullandığım ilaçla başta yine yan etkiler görüldü. Sonrasında sıkıntılarım bitti çok şükür.2 kilo verdim kendiliğinden ve vücudumdaki ödemden kurtuldum. Adet olmaya başladım. Derken üç ay sonra hamile olduğumu öğrendim. Şu an bir buçuk yaşında bir kızım var ve emziriyorum. Emzirdiğim için ilaçlı MR çektiremiyorum. Çünkü ilaçtan sonra 24 saat emzirilmemesi gerekiyormuş. Sonuç olarak beynimdeki ödem ne halde bilmiyorum. Büyüdü mü küçüldü mü bir fikrim yok. Sütten keserken yine ilaç kullanmam gerekecek. Bakalım iki yaşa az kaldı.

Yorumlar