PEMBE ÇATLAK KURABİYE


Herkese merhaba; ağızda dağılan, yumuşak dışı kıtır harika bir kurabiye tarifi hazırladım bugün. Tarif Tümay’ın Mutfağına ait. Olduğu gibi yazıyorum tarifi. Gıda boyası kullanmadan da yapabilirsiniz bu tarifi. Ben vanilya tozu yerine vanilya aroması kullandım. Kurabiye yaparken genelde vanilya aroması kullanmayı tercih ediyorum. Tadı ve kokusu daha güzel oluyor.
http://www.tumayinmutfagi.com/2015/12/21/pembe-catlak-kurabiye/

MALZEMELER
125 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
1 adet yumurta (oda sıcaklığında)
2 su bardağı nişasta
1 su bardağından 1 parmak eksik un
1 su bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 – 3 damla pembe gıda boyası
ÜZERİ İÇİN;
Toz şeker

HAZIRLANIŞI
Öncelikle tereyağı ile pudra şekerini krema kıvamında oluncaya kadar karıştırın.
Yumurtayı ekleyip yoğurmaya devam edin.
Gıda boyası ile birlikte tüm kur malzemeleri de ilave edip ele yapışmayacak bir kıvam elde edinceye kadar yoğurun.
Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın, hafifçe bastırın ve tek tarafını toz şekere bulayıp, yağlı kağıt serilmiş ya da yağlanmış fırın tepsisine dizin.
165 derecelik fırında hafif çatlayana kadar yaklaşık 15 dakika pişirin.
Afiyet olsun.


Yorumlar