HAMSİ TAVA


Herkese merhaba; acısıyla bir seneyi daha geride bırakıyoruz. 2016 dünya genelinde acı olayların birbiriyle yarıştığı bir yıl oldu adeta. Bunun yanı sıra güzellikler de yaşanmadı değil. Bizim için İpek kızımızı getirdi 2016 ve bir sürü yenilik. Umarım gelen gideni aratmaz hep daha iyiye doğru gideriz.
Yılın son tarifi hamsi tava olacak bloğumda. Aslında akşama başka yemek hazırlamıştım; ama eşim pazardan hamsiyle gelince yarına kaldı hazırladığım yemek.

MALZEMELER
1 kilo hamsi
Mısır unu
Tuz
Sıvıyağ

HAZIRLANIŞI
Hamsileri bol suyla temizleyip suyunu süzmek için süzgece koyun. Bir kabın içine mısır unu ve tuz ekleyip karıştırın. Ardından hamsileri mısır ununa bulayıp tavaya dizin. Ben krep tavası kullandım pişirmek için. Hamsileri tavaya dizdikten sonra, tavanın kenarlarına bir yemek kaşığı zeytinyağını gezdirin. Orta ateşte kızarana dek kızartın. Alt tarafı pişen hamsilerin üzerine düz bir tabak koyup tavayı ters çevirin ve hamsilerin diğer tarafını da kızartın. Yanına da bol yeşillikli soğanlı bir salatayla servise sunun. Herkese mutlu yıllar diliyorum. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. yemek sitelerini dolaşmayayım beni ne ilgilendirir? diyorum bazen ama sizin sayfaya girince dayanamadım gene. Hep de sevdiğim şeyler çıkıverdiler karşıma.
    Ellerinize, yüreğinize ve emeklerinize sağlık.
    Başarılar ve kolaylıklar diliyorum size.
    Hoşça ve mutlu kalın.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder