ŞEFTALİ KOMPOSTOSU


Bursa’ya taşınalı bir seneyi doldurduk. Bursa’da yaşayıp da şeftalili bir tarif yazmazsam bir eksiklik olur diye düşündüm. Malum Bursa’nın şeftalisi meşhur. Meşhur olmakta haklılık payı da var tabiki. Burada yediğimiz şeftaliler kokusu ve şekeri itibariyle oldukça lezzetli bir tada sahip. Şeftali zamanı geçmeden sıcak yaz günlerinde içimizi ferahlatacak güzel bir komposto yapalım mı ne dersiniz?
İçinde kullandığımız tarçın, zencefil, karanfil sayesinde lezzetli bir tadı olduğu gibi ödem sökücü özelliğe de sahip bir komposto tarifi…

MALZEMELER
2 büyük boy şeftali
1 su bardağı toz şeker
5 adet karanfil
1 çubuk tarçın
1 adet fındık büyüklüğünde zencefil ( kuru )
Yarım limon
5 su bardağı su


HAZIRLANIŞI
Yarım limonu dört parçaya kesin.
Bir tencerenin içine su, şeker, çubuk tarçın, limon, karanfil ve zencefili koyup kaynatın.
Kaynama işlemi bittikten sonra içindeki malzemeleri bir süzgeç ile çıkarın.
Şeftalilerin kabuklarını soyup küçük küpler şeklinde doğrayın ve kaynamış suyun için içine atın.
Yaklaşık 15 dakika kısık ateşte pişirdikten sonra servis kaselerine alın.
İsterseniz sıcak isterseniz soğuk olarak servise sunun.
Afiyet olsun.
NOT: Şeftalilerinizin tadına bakıp şeker oranını ona göre ayarlayın. Benim kullandığım şeftaliler çok şekerli olduğu için bir su bardağından bir parmak eksik şeker kullandım.

-Tarifin aslı Arda’nın Mutfağı’na aittir. Ben evdeki malzemelere göre ufak değişiklikler yaptım. Tarifin aslında taze zencefil kullanılmıştı ben kurusunu kullandım. Tarifte karanfil yoktu ben karanfil de ekledim.

Yorumlar