BROWNİ KURABİYE


Herkese güzel bir hafta diliyorum. Bu aralar yine blogumla doğru düzgün ilgilenemediğimin farkındayım. Bu defa Selim değil bunun sebebi J Daha önceki yayınlarımın birinde bahsetmiştim. Yeni bir dikiş makinesi aldım. Ve her yeni şey gibi ilgim dikişe kaydı bu aralar. Dikiş bilgim sıfın altında 10 bilemedin 20 J Buna rağmen bir şeyler dikme şevkiyle yanıp tutuşuyorum. Bu güne kadar kaç metre kumaş heba ettiğimi hesaplamasam da korkunç rakamlar olduğunu açık yüreklilikle söyleyecek kadar durumun farkındayım. İlk zamanlar Selim’in doğum gününe denk geldiği için doğum gününe özel şeyler diktim. ‘’Mutlu Yıllar Selim’’ yazılı üçgen bayraklar, bayrakların kumaşına uygun Selim için pantolon, atkı, atkılı bere, kalp şeklinde lavanta keseleri vb… Derken bir baktım el çantası dikmeye başlamışım. Çanta dikmeyi çok sevdiğimi fark ettim. Derken bir sürü çanta oldu evde. Ben de onları satmaya karar verdim.
Kendime ‘’Dawanda’’ adlı internet sitesinde küçük bir dükkan açtım. Dawanda el işi ürünlerinin satıldığı güzel ve eğlenceli bir internet sitesi. Dükkanımdaki ürün sayısı şimdilik çok az; ama zamanla büyütürüm diye düşünüyorum. Belki çanta dikmeyi bırakır başka projelerle ilgilenirim. Kafamda birkaç fikir var; fakat biraz daha netleşmesi için araştırma yapıyorum şimdilik.
Merak edenler için dükkanımın linki: http://de.dawanda.com/shop/MerisAtelier
Bu arada dükkanımın adını ‘’Meri’nin Atölyesi ‘’ koydukJ
Gelelim asıl konumuza bugün ‘’browni kurabiye’’ tarifini paylaşıyorum. Benim gibi kakao ve çikolata tutkunlarına gelsin bu güzel ‘’ Browni Kurabiye Tarifi’’ …

MALZEMELER
250 gram tereyağı
2 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 çay bardağı ayçiçeği yağı
150 gram toz şeker
9-10 yemek kaşığı kakao
Aldığı kadar un

ŞERBETİ İÇİN
1 su bardağı soğuk süt
1 su bardağı şeker

HAZIRLANIŞI
Fırını 170 dereceye getirin. Geniş bir kabın içine önce sıvı malzemeleri koyup güzelce karıştırın.
Kuru malzemeleri elekten geçirerek sıvıların içine alın.
Elinizle güzelce yoğurun. Hamur kulak memesi kıvamına ( ele yapışmayacak hale ) gelene dek elenmiş un ilave edin.
Fırın tepsisine yağlı kağıt koyun. Hazırladığınız kurabiye hamurunu avuç içinde dilediğiniz büyüklükte yuvarlayarak tepsiye dizin.
Önceden ısıtılmış fırında 10-11 dakika pişirin.
Kurabiyeler fırındayken şerbeti hazırlamak için bir kabın içine sütü ve şekeri koyup şeker tamamen eriyinceye dek karıştırın.
Kurabiyeler fırından çıkarıp hemen başka bir kaba alın. Kurabiyeler sıcakken hazırladığınız şerbeti, kurabiyelerin üzerine dökün. Afiyet olsun.



Yorumlar