BİTTER ÇİKOLATA KAPLI KIZILCIK PASTASI


''Dr. Oetker  1000 Landfrauenrezepte'' adlı kitaptan seçtiğim bir pasta tarifidir.
Ne zamandır aklımdaydı kızılcık pastası yapmak.  Ama bir türlü kısmet olmamıştı. Bugün yaptım nihayet. Çok lezzetli oldu. Tadını nasıl tarif etsem diye düşünüyorum … Bir lokmada hem kızılcıkların mayhoşluğu  var hem de bitter çikolatanın o kendine has tatlı acılığı. Bir de limon kabuğunun ferahlatıcı ve hafifletici serinliği… Dondurma reklamı gibi oldu sanırım. Daha net nasıl anlatabilirim bilemiyorum. Tadına ancak yediğiniz zaman varabileceksiniz.

Kızılcığın faydaları ile ilgili bakayım neler varmış dedim. Neler yokmuş ki. Hapsini kopyala yapıştır yapacaktım ; vazgeçtim. Vücudumuzdaki iltihaplanmayı önleyen, alerjileri azaltan, kan damarlarını güçlendiren muhteşem antioksidanlardanmış. Ateşli hastalıklarda ve menapozda çok faydalıymış. Kanı pıhtılaştırıyor, uykuyu düzenliyormuş. Vücudun direncini artırıyor ve hastalıklardan korunmada yardımcı oluyormuş. Güçlü bir ishal kesiciymiş vb...Yararları yazmakla bitmiyor anlayacağınız. Bu kadarını yazabildim. Şimdi pasta tarifine geçmek istiyorum.


KEK MALZEMELERİ
3 büyük yumurta( sarısı ve beyazı ayrılacak )
175 gr tereyağ
1 paket vanilya
1 çay kaşığının ucuyla tuz
1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
1 su bardağı ve yarım  yemek kaşığı daha un( 175 gr )
( 1 su bardağı 160 grama ; 1 yemek kaşığı 30 grama denk geliyor )
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı  soğuk süt
150 gr rendelenmiş bitter çikolata
1 su bardağı kurutulmuş kızılcık


KREMA MALZEMELERİ
150 gr bitter çikolata
1 yemek kaşığı sıvı yağ
Yarım çay bardağı kurutulmuş kızılcık


KEKİN HAZIRLANIŞI
Derin bir kaba yumurtanın beyazını koyun ve mikserle önce düşük ayarda sonra yüksek ayarda 3 dk çırpın. Yumurtanın beyazı sert bir kıvama gelince oda sıcaklığında eritilmiş tereyağını da ekleyin. 
2 dk daha çırpın. Ardından şeker, vanilya,tuz ve limon kabuğunu ekleyin ve malzemeler katı bir kıvama gelince kadar çırpmaya devam edin. Sonra  yumurta sarısını ve sütü ekleyin, iyice çırpın. 
Daha sonra unu ve kabartma tozunu bir süzgeç yardımıyla eleyerek ilave edin ve güzelce çırpın.
Kurutulmuş kızılcıkları ve rendelenmiş çikolatayı da ilave edin. 
Bir spatula yardımıyla nazikçe karıştırın. Yağlanmış yuvarlak bir tepsiye hazırladığınız harcı dökün. Ben yağlı kağıt kullandım keki kalıptan çıkarması çok kolay oldu.
170 derecede 40 dk pişirin. Piştikten sonra tepsinizin altı hava alacak şekilde soğumaya bırakın.


KREMANIN HAZIRLANIŞI
Bir kabın içini sıcak su ile doldurun. Aynı kabın üzerine başka bir kap yerleştirin.İçine sıvı yağ ve çikolatayı koyun kendi halinde erimeye bırakın. Erime işlemi tamamlandıktan sonra kurutulmuş kızılcıkları da ekleyin. Hafifçe karıştırdıktan sonra soğumuş olan kekin üzerine dökün. Kekin üzerini çikolatalı sosla güzelce kaplayın.
Benim dolabımda çok az miktar krem şanti vardı. Bir iki dilimin üzerini krem şanti ile kapladım.Çikolata yerine sadece krem şanti de kullanabilirsiniz. Afiyet olsun.



Yorumlar