BOHÇA BÖREĞİ


İÇ HARCIN MALZEMELERİ
500 gr kemiksiz tavuk göğsü
2 adet kırmızı biber (paprika )
1 yemek kaşığı tereyağ
4 yemek kaşığı sıvıyağ
500 gr mantar
2 diş sarımsak
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı muskat
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı pul biber
2 adet defne yaprağı
4 adet yufka

BAĞLAMAK İÇİN
Maydanoz sapları

SOSU İÇİN
8 yemek kaşığı yoğurt
1 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ

EN ÜST KATMAN İÇİN
1 yumurta
Yarım fincan sıvı yağ
Çöreotu


İÇ HARCININ HAZIRLANIŞI
Tavuk göğsünü yıkayın ve minik küpler şeklinde doğrayın. Biberlere ve mantarlara da aynı işlemi uygulayın.  Ben hazır doğranmış mantar kullandım. Bu nedenle manratarları  ikinci kez doğramadım. Sarımsakları rendeleyin.
Geniş bir teflon tavaya sıvıyağ koyun ve iyice ısındıktan sonra tavuk parçalarını tavaya alın. Yüksek ateşte tavuklar kızarana dek soteleyin. Tavuklar kızardıktan sonra mantarları ve biberleri de ilave edin. Karıştırın.Mantarlar kızardıktan sonra sarımsağı ve baharatları ekleyin ,tekrar karıştırın.
 Tavanın kapağını kapatın ve kısık ateşte 5 dk pişirin. Piştikten sonra kapağını açın.Soğumasını bekleyin. Siz diğer malzemeleri hazırlarken o hazır hale gelecektir.

SOSUN VE MAYDONOZLARIN HAZIRLANIŞI
Çukur bir kabın içine yoğurt, yumurta ve sıvıyağı ekleyin. Bir çatal ya da kaşıkla iyice çırpın.
Maydanoz saplarını kaynar suyun içine koyun ve bütün işlemler bitene dek suda bekletin. Maydanoz saplarını kullanmadan önce soğuk suyla yıkayın ve temiz bir mutfak havlusu ile hafifçe suyunu alın.


BOHÇALARIN HAZIRLANIŞI
Yufkayı geniş bir zemine tek kat serin. Üzerine yoğurtlu karışımdan dökün ve bir fırça ile yufkanın her yerine dağıtın. 
Sonra yufkayı yarım ay olacak şekilde ikiye katlayın. İstediğiniz büyüklükte yuvarlak bir tabağı yufkanın üzerine koyun. 
Tabağın etrafındaki parçayı bir bıçakla kesin. Böylece yuvarlak bir şekil elde edeceksiniz. Yufkalar bitene kadar aynı işlemi uygulayın. 
Yufkanızın büyüklüğüne göre ; içine hazırladığınız tavuklu karışımdan koyun. Yufkaların uç kısımlarını nazikçe birleştirin. Bu şekilde minik bir bohça şekli elde etmeye çalışın. 
Oluşan minik bohçaları maydanoz sapı ile bağlayın. Artan kırpık yufkaları atmayın.
Ben artan parçalardan dikdörtgen şeklinde börek yaptım.
Bir yumurtayı kırın ve fırça ile bohçaların üzerine sürün. Sonra da çöre otu serpiştirin. Çöre otu şart değil  ; ama börek eşittir çörekotu benim için. Üzerini sade de bırakabilirsiniz.

Önceden ısıttığınız 180 dereceli fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin. Pembeleştikten sonra fırından çıkarın ve bir fırça ile üzerine sıvı yağ  sürün.
Tekrar fırına koyun ; iyice kızarana kadar pişirin. Piştikten sonra da afiyetle yiyin. Afiyet şeker olsun.

Yorumlar

  1. çok güzel görünüyor sunumu çok şık tam misafir için özel bir yemek tarifi olmuş ben buna benzer kreple denemiştim ama maydanozla bağlayamamiştim:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder